Donderdag 26 maart 2015 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van marianne regt - WaarBenJij.nu Donderdag 26 maart 2015 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van marianne regt - WaarBenJij.nu

Donderdag 26 maart 2015

Door: Marianne de Regt

Blijf op de hoogte en volg marianne

27 Maart 2015 | Indonesië, Sanur

Weer een dag weg met Dani op de scooter.
Vandaag zullen er ook een Nederlandse moeder en dochter met ons mee gaan.
We halen de dames op in Kuta, nadat we hier een extra scooter voor mij hebben gehuurd.
Voor het eerst alleen rijden door het chaotische verkeer van Bali, ben door mijn werk wel wat gewend in Amsterdam, dit is echter toch wel wat anders.
Ben benieuwd.
De dames stonden al klaar voor vertrek dus bij aankomst in Kuta meteen vertrokken.
Op naar de tempel met apen en prachtig uitzicht in Uluwatu.
Onderweg nog wat gegeten bij de klein tentje langs de weg, deze was voor de verandering redelijk schoon dus waarom zou ik ook niet wat eten, smaakte heerlijk, was er blij mee.
Bij Uluwatu aangekomen eerst maar wat gedronken, de bries om je heen tijdens het scooter rijden is heerlijk, als je stil staat is het behoorlijk warm, veel drinken is dus wel aan te raden.
Voorzien van een wikkel doek met band ( sarong ) mochten we naar binnen.
Verteld werd, dat je de apen moet negeren, ze zijn er brutaal en op strooptocht wat toeristen betreft, en idd met 5 min binnen was een Australische toerist haar handtas kwijt met alles erin.
De aap de bossen in, parkwachters gaan er dan achteraan om je spullen weer terug te halen.
Het lijkt een spel van de aap en de mens geworden daar in het park.
Wat een prachtig uitzicht als we boven aan de muur van de tempel zeezicht hebben.
Je word er stil van.
Als we alles gezien hebben is het tijd weer verder te gaan, op naar het surf strand van Uluwatu.
Klein stukje rijden door de mooie natuur en we zijn er.
Het strand ligt daar een stuk lager, de steile trap van rotsblokken laat ons dalen tot het strand in een grot bereikt is.
Wat is dit indrukwekkend om te zien.
Het geweld van de golven op de rotsen wat zo de grot in dendert.
Iets hoger gelegen in de grot kan je iets drinken en heb je prachtig uitzicht op zee.
Iets verderop in het water liggen vele surfers te wachten op de beste golf, deze te nemen op hun board zo lang als mogelijk is.
Knap want de zee is sterk, als de surfers uit zee komen snap je wel hoe ze zo mooi gespierd zijn haha
Voordat ze de zee in gaan, zie je ze dan ook eerst rekken en strekken, want lenig zijn ze zeer zeker.
Na een beetje in water te hebben gelopen, zwemmen is daar te gevaarlijk zonder board gaan we verder.
Komen aan bij het Garuda Wisnu Kencana (GWK) Cultural Park, Uluwatu , met een prachtig uitzicht over het eiland.
Van links naar rechts, Kuta tot Sanur, het vliegveld en de zee, het is allemaal zichtbaar.
Ook komen we langs Nusa Dua, ook hier wat gedronken met een mooi strand en uitzicht, wat rond gereden tussen de mega luxe resorts van wat Bali te bieden heeft.
Van daaruit op naar het laatste van deze dag, we moeten immers nog wat eten.
Op naar de lokale vismarkt in Jimbaran, ben benieuwd.
Daar aangekomen rijden we eerst lang de leuke mooie tenten langs het strand.
Dit veranderd aan het einde van de weg in een markt, en wat voor een
Een overdekte vismarkt, de overkapping is erg primitief en gemaakt van golf platen
Straten zijn niet vies en nat door alles wat daar met vis te maken heeft.
Het stinkt, wat ga ik hier aan treffen...?
We parkeren de scooters en gaan door een van de smalle ingangen de markt op/in.
Ik geloof mijn ogen niet
Hygiëne is ver te zoeken in deze wir war van mensen en vis, de kraampjes staan hutje op mutje, overal op de grond zitten mannetjes in grote ijsblokken te hakken, dit omdat er stukjes ijs bij de bakken met vis moeten worden gelegd.
Dani en Aukje lopen een visje te zoeken die ze willen eten, haar moeder en ik slaan liever over.
Al snel is de vis gevonden, word in plastic tas gedaan en kunnen we hem verderop aan de andere kant van de weg, in de kampong laten bbqen.
Dit duurt 20 minuten, dus buiten lopen we even naar zee, er is een klein piertje dus moet goed komen, zou je denken.
Daar treffen we tussen de bootjes op strand een vuilnisbelt aan, die hier en daar in brand staat, de stank is niet te harden, maar oké verderop de pier is het uitzicht op zee zo mooi met de zon die ondergaat, en de stank met de wind word meegenomen de andere kant op, wat een geluk.
Het bijzonder is ook dat je de vliegtuigen over zee aan ziet komen en de landingsbaan van Bali airport iets in zee loopt, een prachtig gezicht met de ondergaande zon.
De 20 minuten zijn om en gaan weer terug de kampong in.
Aukje en Dani eten heerlijk, waarna we vertrekken naar Kuta, de dag zit erop.
We hebben allemaal genoten, de dames zijn in hun hotel, Dani rijd met mij mee naar Sanur, zodat ik veilig terug kom in mijn hotel, drinken een koude cola en dan snel op naar een verfrissende douche, heerlijk
Wat een dag en wat hebben we genoten, moe maar voldaan naar bed.

• 27 Maart 2015 - 16:24

Arjan:

wat kan je het toch mooi omschrijven het is net of je er bij bent