Dinsdag 24 maart wat een bijzondere dag - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van marianne regt - WaarBenJij.nu Dinsdag 24 maart wat een bijzondere dag - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van marianne regt - WaarBenJij.nu

Dinsdag 24 maart wat een bijzondere dag

Door: Marianne de Regt

Blijf op de hoogte en volg marianne

25 Maart 2015 | Indonesië, Sanur

Vanmorgen was ik al vroeg wakker, tjemig ben je in ene 41 jaar oud, wat een mijlpaal.
Ver weg van alles en iedereen die me lief is.
Wat gaat deze dag me brengen....?
Om 7 uur ben ik gedouched en aangekleed, ga lekker buiten op mijn terras zitten.
Even de telegraaf lezen, ben altijd wel benieuwd naar wat er in de wereld aan de hand is.
Staat er in ene een ober uit het restaurant voor mijn neus met een ontbijtje, briefje erbij, zo bijzonder.
Word er stil van en eerste tranen komen weer.
Evenals afgelopen nacht om twaalf uur, Iris belde, had via whats app happy birthday gezongen, ze was wakker gebleven voor haar is het immers midden in de nacht, Hans skypte, evenals vriendinnetje Suus, zo lief !!
Lekker ontbeten en wachten totdat Dani hier is, hij is mijn scooter gids mannetje hier op het eiland en laat me alles van Bali zien op bijzondere manier "de scooter ".
Rond half 10 komt hij aan lopen al zingend, met een grote doos in zijn handen, taart vanuit Nederland, verassing twee is een feit.
Prachtige taart die heerlijk smaakt.
Daarna vertrekken we op de scooter richting de watervallen, als we ze kunnen vinden in de binnenlanden.
In een heel klein dorpje stoppen we op een lokale markt, waar we eens even rond gaan struinen.
Alles in vergelijking met Nederland is hier zo vies en stoffig.
Wat is het dan een rijkdom in Nederland.
Dani eet hier wat en wachten even op een Nederlandse vriend van Dani die hier al jaren woont met de naam Pat ons gaat vergezellen.
Hij heeft zoontje Kenzo van 4 jaar mee op motor en zien er samen stoer uit.
Hij woont hier al jaren en kent het eiland goed.
Eindelijk na stuk rijden, wat prachtige natuur enz te hebben gezien komen we bij waterval aan.
Wat is dit mooi om te zien in ongerepte natuur.
Na wat klimmen en klauteren zijn we benden en moeten we een stuk over de rotsen al hangend aan de rotswand door het water, om onder de waterval te komen.
Leuk om te doen en zeker de moeite waard.
Bikini aan dus even lekker afkoelen behoort tot de opties, heerlijk !
Daarna door hele kleine dorpjes naar de rijstvelden.
Van net geplante velden tot velden die klaar zijn om te oogsten.
Op onze weg komen we vele zwerfhonden tegen, de een nog triester en magerder dan de ander, afval wat staat te branden zodat het maar weg is, vervuilde natuur omdat opruimen niet de sterkste kant van Balinees is.
Richting huis stoppen we op een lokaal strand wat in het verlengde is van Sanur strand, alleen 30 km verderop.
Vele lokale mensen komen hier, wat een verschil met Sanur...!
Zwart zand, overal afval, veel zwerfhonden !
Tja dat is dus ook Bali
Na tijdje gaan we verder het word immers bijna avond.
Onderweg haken Pat en Kenzo af en gaan helemaal naar het zuiden van Bali waar ze wonen, Dani en ik gaan eten in Denpassar.
Daar aangekomen wat gegeten bij klein tentje, de bami speciaal smaakte super, had inmiddels wel trek gekregen.
Terug buiten aangekomen was de scooter weg.... hij zal toch niet gejat zijn?
Na even zoeken tussen de lange rijen, stond hij bij de portier, Dani was sleutel vergeten mee te nemen, zat nog in het zadel koffer deel.
Iemand was dus zo aardig geweest hem daar neer te zetten, dat in een land wat zo corrupt als de pest is, als het om politie en beveiliging gaat.
Hier geld eigen haggie eerst zeg maar.
Bewaker van parkeerplaats wat geld toegestoken en weg waren we.
Op naar verassing drie vanuit Nederland een bos rozen....!
Wel gevonden niet meegenomen, waren bij bloemen stal al half dood en ritje op scooter met bijna 100km per uur en de hitte zullen ze ook geen goed doen.
Nog grote knuffel beer daarna als verassing 4 uit Nederland en mijn dag was compleet.
Op naar mijn hotel na een lange bijzondere dag worden we op snelweg aangehouden door een motor agent met een vaag verhaal
Agent van half de 30 met een hele boze en iets wat agressieve blik kwam verhaal halen al rijdend, sneed ons af, zodat stoppen enige optie was.
Klopte geen snars van wat hij vertelde, zouden ons niet aan regels houden door een rood stoplicht te negeren, al was er geen stoplicht te bekennen.
Dani die dit gedoe wel kent stopt hem 100.000 toe wat in euro ongeveer 7,10 is, waarna de agent in ene heel vriendelijk werd, kon lachen en ons fijne reis wenste.
Heel bijzonder !!
Bij hotel eerst wat koude cola en water erin gegoten, samen met Dani stuk taart gegeten, om zo deze dag af te sluiten.
Het resterende stuk taart aan receptie personeel geven, hadden ze ook wat lekkers tijdens de nachtdienst.
Toen ik binnen kwam op de kamer en licht aandeed, zag ik tot mijn verbazing een mooi bloemstuk staan, ook voor mijn verjaardag van het hotel personeel, zo lief !!!
Een koude douche om af te koelen en bedje in.
Zo genoten, moe en voldaan als blok in slaap gevallen, ook al is Nederland ver weg vandaag waren jullie allemaal heel dicht bij...!
Dank je wel Iris & Stef, Hans, Dani , Pat, kenzo, en alle lieve familie, vrienden, collega's en kennissen die op deze dag gefeliciteerd hebben, kippevel ...!

• 25 Maart 2015 - 06:28

Hans:

hoi lieffie fijn dat je zo genoten hebt, De verrassingen uit Nederland,(Hans, Moi ) was zo leuk om te je te geven op deze dag.
    Als je terug bent vieren we het op onze manier nogmaals.

xxx uit Nederland